RETURRET

Hos engrosbutik.dk har du som privatkunde fuld returret på alle dine køb. Skulle du fortryde købet, kan enhver vare returneres indenfor 14 dage fra den dato du har modtaget varen. Herefter har du 14 dage til at sende varen retur. Hvis du fortryder dit køb, skal du returnere varen i samme stand og mængde som da du modtog den, samt vedlægge en kopi af fakturaen og skrive dit reg. nr. og konto nr. på fakturaen. Du skal også kontakte os senest 14 dage efter du har modtaget varen så vi er klar over at du vil tage returretten i brug. Du skal altid sørge for at få en bekræftelse fra os og gemme den. Hvis varen har været brugt eller original emballage ikke er intakt vil engrosbutik.dk vurdere værdiforringelsen og efterfølgende sætte resterende beløb ind på din konto. Det er kun tilladt at prøve varen som man ville prøve den i en butik. Det vil sige at lugter varen af røg, har dyrehår på sig, har pletter eller andet som gør at varen ikke betegnes som ny vil du ikke kunne få refunderet dine penge eller kun få noget af beløbet tilbage da varen er værdi forringet. Her vil du modtage hvad varen er værd i den stand vi modtager den i.

Købsbeløbet vil blive overført til din bank konto indenfor 7 dage eller indsættes direkte på det kort du har betalt med.

Du skal selv betale fragten for varer der returneres. For at du som kunde kan dokumentere, at varen er tilbagesendt rettidigt, skal du få en kvittering for afsendelse. Samtidig er varen dit ansvar under transporten og der vil blive lavet en værdiforringelses vurdering hvis varen er gået i stykker når vi modtager pakken. Så sørg for at pakke varen forsvarligt ind. Vi anbefaler at du køber en pakkelabel af os. Du vil hermed kunne købe den til en god pris og pakken vil være forsikret under transporten. At sende varer tilbage som brev anbefaler vi ikke da varen ikke er forsikret hvis den skulle forsvinde eller gå i stykker under transporten. Så send altid varer retur som pakke og få en kvittering for indlevering. Så har du bevis for afsendelse. Pakker der er sendt pr efterkrav modtages ikke og vil blive sendt retur til dig som afsender.

OBS: Vi tilbyder ingen returret til erhvervskunder

UAFHENTEDE PAKKER

Du har som udgangspunkt min. 10 dage til at afhente din pakke. Dog afhænger dette af den valgte speditør.
Undersøg altid fristen hos speditøren (GLS, DHL, PostNord, Bring, CoolEurope, Coolrunner, DAO osv.)
Hvis ikke du afhenter din pakke inden for speditørens afhentningsfrist, vil pakken blive sendt retur til os. I dette tilfælde vil du ikke få leveringsomkostningerne tilbage, da vi jo allerede har betalt speditøren for levering af din pakke. Vi anbefaler derfor altid at hente pakken så hurtigt som muligt. Derudover er det din pligt som kunde at tjekke afhentningsfristen hos den valgte speditør og overholde den.
Hvis du ønsker at vi gensender din pakke, skal du betale for en ny levering. Kontakt os hvis du ønsker dette.
Hvis du ønsker at annullere ordren vil vi overføre købsbeløbet for varerne, men ikke for fragten hvis pakken allerede er blevet afsendt. Vi tilbagefører købsbeløbet til din bank konto eller til det betalingskort som er blevet brugt ved købet.
Du modtager en mail fra os hvis vi får din pakke retur hvor vi aftaler om du ønsker genlevering, eller annullering af ordren.
Bemærk at uafhentede pakker ikke er dækket af fortrydelsesretten!

FEJLBEHÆFTEDE VARER & FORKERTE VARER

Oplever du at modtage en forkert vare, sender du blot varen retur til os, og vi sender fragtfrit en ny vare til dig hvis vi har varen på lager. Er varen udsolgt tilbagefører vi det fulde beløb til dig med mindre du ønsker en anden vare. I tilfælde af fejlbehæftede varer er returforsendelsen naturligvis også fragtfri for dig. Kontakt os med det samme ved at skrive en mail til info@engrosbutik.dk hvis du har modtaget en fejlbehæftet vare eller en forkert vare, så kan vi sende dig en retur fragtlabel som du skal bruge når du skal sende varerne tilbage til os. Husk at sende varerne afsted som du modtog dem med alt der var i pakken.

OBS: Før du sender varer tilbage til os skal du kontakte os så vi kan aftale hvad der skal ske med dine defekte varer. Vi kan i nogle tilfælde også tilbagebetale beløbet i stedet for.

BETALING

Vore priser er alle angivet i Danske kroner (DKK) inklusiv dansk moms. Bemærk dog, at fragt og forsendelse først tillægges den samlede ordre til sidst i kassen.
Vi tilbyder handel med Visa/Dankort, MasterCard, Visa, Visa Electron, Visa Debit igennem Stripe. Læs mere under Betalingsmuligheder.
Vi kan aldrig trække et beløb, som er større end det, du selv har bestilt for. Betalingen foregår sikkert og krypteret over Stripe’s betalingsløsning.

SPEDITØR BETINGELSER

Hvis Speditøren ikke træffer nogen på modtageradressen, indleverer de pakken i en afhentningslokation eller på et depot. Du vil som modtager få besked herom. Det er herefter modtagerens pligt at tage kontakt til speditøren angående en genlevering eller afhentning af pakken. Efter 10 hverdage (afhængigt af speditør) returnerer de pakken til afsender (engrosbutik.dk).
Derfor anbefaler vi at hente pakken eller tage kontakt til speditøren hurtigst muligt.
Læs eksempelvis GLS generelle betingelser her: https://gls-group.eu/DK/da/betingelser-generelt
og GLS PakkeShop betingelser her: https://gls-group.eu/DK/da/betingelser-pakke-shop

REKLAMATION

Det kan ske, at der er en fejl eller mangel på en vare. I den situation er det vigtigt at du kontakter os. Vi vil selvfølgelig være behjælpelig med at afhjælpe reklamationen. Du har som kunde 2 års reklamationsret. Det er vigtigt, at du kontakter os inden for rimelig tid efter du har opdaget fejlen/manglen. Afhængig af fejlens/manglens omfang vil du enten få varen repareret, ombyttet eller pengene retur.

For at vi kan godkende en reklamation er det selvfølgelig en betingelse, at reklamationen er berettiget og at fejlen ikke er opstået fordi du har brugt produktet fejlagtigt eller har ydet anden skadeforvoldende adfærd. Det er vigtigt at være opmærksom på, at glimmer, perler, broderier eller andet pynt skal behandles forsigtigt. Glimmer og sølv/guld vil med tiden miste sin glans efter vask og slitage. Det betegnes også som slid at tekstilfarver mister lidt farve efter et par vaske.

Hvad er rimelig tid? Reklamerer du inden for 1 måned efter at du har opdaget fejlen/manglen anses reklamationen for at være rettidigt. En godkendt reklamation betyder også, at vi refunderer rimelige omkostninger til fragt. Rimelige omkostninger er vores absolut billigste fragtlabel.

Kontakt os altid inden du afsender varen. Muligvis kan vi ud fra et billede finde en løsning som gør at du ikke behøver at indsende varen til os.